Tesla Autopilot 2.0 je tady! Elektromobily Elona Muska tak budou ještě chytřejší.

Zdá se, že se v nejbližší době bude opět přepisovat automobilová historie. Není tomu tak dávno co předchozí verze  autopilota a funkce Autosteer v elektromobilu Tesla dokázala snížit nehodovost až o 40%. U „opožděné“ novinky však Elon Musk slibuje snížení celkové nehodovosti až o 90%, co to pro automobilovou dopravu slibuje do budoucnosti, asi nemusíme říkat. Představte si, že se jeho elektromobily stanou ještě statisticky bezpečnější než letadla? Co však musíme připomenout je vzkaz Elona Muska na jeho twitteru: ,,Prosím buďte obezřetní, některá vozidla budou potřebovat úpravu úhlu vertikálního pootočení čelní kamery v servisu. „

Tesla však slibovala tuto novinku zaimplementovat již v listopadu loňského roku. Někteří řidiči si stěžovali, že tato novinka neobsahuje jízdní funkce, na které byli u předchozí verze zvyklí. Software, který byl tak vyroben již od října 2016 si musel počkat na finální úpravu a k samotným řidičům elektromobilu se dostane až na konci ledna.

Jak jsme popsali již v horním odstavci, sám Elon upozorňoval, že software u některých aut nebude moci synchronizovat kalibraci kamery elektromobilu. Pokud se však objeví právě tento problém, nebude to tak, že by Vás pan Musk vystavoval zbytečnému nebezpečí, ale možnost software Autopilota nepůjde zapnout. Sám tento problém se akutně řeší. Pokud se Vám tento problém stane, je zde možnost zajet do servisu Tesla a nebo funkci autopilota dočasně nevyužívat.

 

Proč Tesla s touto novinkou však nepočkala a je si vědomá, že několik elektromobilů bude o ní dočasně ochuzeno? Musk již několikrát avizoval, že ochrana životů na silnicích je pro něj nejdůležitější a je si vědom, že tuto novinku dočasně nebude moci malá skupina řidičů využít, avšak mezitím může právě tato verze zachránit vícero životů.

Zatím víme, že novinka Autopilot 2.0. bude umět funkci Autosteer, avšak do omezené rychlosti cca. 72km/hod. plus samozřejmě všechny funkce z autopilota 1.0. Chování nového autopilota by mělo být ještě přesnější a vylepšené oproti starému softwaru. Věc, která způsobila zlepšení jest palubní neuronová síť, díky datům z jízdy řidičů, které se následně implementují do softwaru samotného se tak Tesla učí řídit lépe a lépe.

Před několika lety jsme si nepomysleli, že bychom někdo mohli učit automobily natož elektromobily jak ještě lépe řídit a vyhýbat se nehodám. Jakou další novinku si pro nás Elon Musk připraví dále, na to se můžeme jen těšit a spekulovat o ní.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top